Ana içeriğe atla

Tesol sertifikası hakkinda bahsedilenler

Intesol sertifikası ile milli eğitimde çalışmak mümkün mü bilginiz var mı acaba?

lupelis isimli üyeden alıntı

Intesol sertifikası ile milli eğitimde çalışmak mümkün mü bilginiz var mı acaba?

Benim öğrendiğim kadarıyla devlette çalışamıyorsunuz bu sertifikayla ama meb'e bağlı özel dershanelerde çalışabiliyorsunuz. yurt dışındaki geçerliliğini merak ediyorum ben. yurt dışında geçerli deniyor ama tercih sebebi olacak kadar prestijli midir değil midir? bu sertifikaların en prestijli, en tercih edilenleri nerelerden alınır bilen varsa bilgilendirebilir mi bizi ?  bir de yine bilen varsa CELTA hakkında biraz daha bilgi verebilir mi acaba, teşekkürler

unutmadan, son bir soru! TESOL sertifikası alınca TEAL,TESL...gibi sertifikaların tümünü almış mı sayılıyoruz, bilen var mı?

 

syntaxx said:13-03-13 17:33

arkadaşlar forumda diğer bir sayfada yazmıştım, şimdi burayı görünce aynısını buraya da kopyalayıp yapıştırayım dedim.
milli eğitim denkliği ile alakalı, biliyorsunuz artık özel kurumlardaki öğretmenlerin de milli eğitim tarafından atamalarının o kurumlar içinde yapılması gerekiyor. sadece bu sertifika ile devlete atanamazsınız ama formasyonunuz yoksa, bu belge sayesinde milli eğitim, size özel kurumlarda çalışma hakkı tanıyor ve atamanızı yapıyor.


Ben de İngiliz dili ve edebiyatı mezunuyum ve bu konuyu detaylıca araştırdım. istanbulda olmam işimi kolaylaştırdı çünkü bu konularda uzman bulmak oldukça güç. Öğretmenlik yapmak istediğim için bazı kurs ve kolejlere başvurularım oldu ama binbir güçlükle aldığım formasyonum yetmiyormuş gibi bana CELTA ya da TESOL belgen var mı diye sordular.


TESOL (teaching english to speakers of other languages) ve CELTA (certificate in english language teaching to adults) dünyada geçerli olan iki İngilizce Öğretmenliği sertifika programı. 4 temel dil becerisinin öğrencilerde nasıl geliştirileceğine dair kapsamlı eğitim içeriyor, yani nasıl iyi öğretmen olunur onu öğretiyorlar  eğer uluslararası bazı organizasyonlardan akreditesi olan bir sertifikanız varsa, dünyanın heryerinde ingilizce öğretmenliği yapabiliyorsunuz. 

Kalite bakımından TESOL ya da CELTA arasında bi fark yok. Tek fark şurda ortaya çıkıyor: belgeyi aldığınız ülke, anadili ingilizce olan bir ülke mi? yani ingiltere, avustralya, amerika ve kanada dan aldığınız sertifika, türkiye ya da herhangi başka bir ülkeden aldığınız sertifikadan daha çok kabul görüyor. Türkiyede öğretmenlik yapmak içinse bu belgeler avantaj sağlıyor çünkü Türkiyede son yıllarda ingilizce bölümlerden mezun çok fazla insan var ve bir şekilde fark yaratmak, öne geçmek gerekiyor.


oxygen49 isimli üyeden alıntı

TESOL diplomasını nereden alabilirim? Şöyle bir İnternette araştırdım.Online kurslar var $990 civarı 4 hafta sürüyor.Diğer bir sorumda sertifika mı diploma mı ?Benim amacım yurtdışında çalışmak kimya lisans mezuyum. Yurtdışında ne kadar kazanırım

CELTA sertifikası sanırım sizin baktığınız. Bir de DELTA var İngilizce öğretimenliği tecrübesi olanlar için diploma programı. 3 modülden oluşuyor ve 2 ay civarında sürüyor. Bu iki program da çok yoğun programlar ve 4 dil becerisinde de ileri seviyede olmanız gerekiyor yoksa programa zaten kabul edilmiyorsunuz.


Phoebe said:24-04-13 22:17

Hocam delta çok sonralara hitap eden bir kurs diye düşünüyorum şahsen 3 sene yüksek öğretim tecrübem var, o kadar derse girip çıkıyorum hala kendimi ELT'ci görmüyorum ingilizce öğretmeni ve ELT'ci arasında bir fark türkiyede. o yüzden ben temmuz için CELTA düşünüyorum


polina said:23-03-16 14:05

Merhabalar,

Ben Rus vatandaşıyım. Yurtdışında Moldova'da İngilizce öğretmenliği ve Rusya'da yabancılar için Rusça öğretmenliği lisans öğrenimlerimi tamamladım ve Türkiye'ye taşındım. Türkiye'de öğretmenlik yapabilmem için ne yapmam gerekiyor? Tesol belgesi mi almam gerekiyor ya da Celta sertifikası için mi başvuru yapmalıyım? Ya da üniversitenin denkliğini mi almam gerekiyor? En hızlı en kolay ve en geçerli yol hangisidir?



Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Celta, Delta ve Tesol Sertifikaları hakkında

Yurtdışında Celta, Delta ve Tesol Sertifikaları hakkında detaylı bilgiler; CELTA  (Certificate in English Language Teaching to Adults), Cambridge Üniversite tarafından onaylı İngilizce öğretmenliği alanında en bilinen ve yaygın sertifikadır. Ana dili veya ikinci dili İngilizce olan öğretmen ve öğretmen adaylarına uygulamalı olarak yurtdışındaki çocuk, genç ve yetişkinlere öğretmenlik yapma fırsatı tanır. CELTA  (Certificate in Teaching English to Adults Speakers of Other Languages) , yetişkinlere ingilizce eğitimi verecek öğretmenler için düzenlenen bir sertifika programıdır. Programa anadili İngilizce olmayan İngilizce Öğretmenleri katılabilir. Program genel hatları itibariyle az tecrübesi olan veya elinde öğretmenlik sertifikası(formasyon) bulunmayan adayları da kapsar. 54 ülkede 286 onaylı  CELTA  merkezi vardır. Her yıl yaklaşık 10000 kişi bu eğitimi almaktadır. Kurs süresi 4 haftadır. Kurs süresince 6 saat farklı seviyelerdeki öğrencilere ders verirsiniz. Kurs sonunda h

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI DENKLİK YÖNETMELİĞİ

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI DENKLİK YÖNETMELİĞİ Resmî Gazete   : 5.3.2004/25393 Tebliğler Dergisi : NİSAN 2004/2559 Ek ve Değişiklikler: 1) 8.9.2004/25577 RG EYLÜL 2004/2564 TD 2) 23.2.2005/25736 RG 3) 12.8.2009/27317 RG EYLÜL 2009/2624 TD 4) 15.03.2011/27875 RG NİSAN 2011/2643 TD BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç Madde 1 —   (Değişik : 12.8.2009/27317 RG) Bu Yönetmeliğin amacı, yurt dışındaki ilköğretim veya ortaöğretim kurumları ile uluslararası okullarda öğrenim görenlerin denklik işlemlerinin yapılmasına ilişkin iş ve işlemleri düzenlemektir. Kapsam Madde 2 —   (Değişik : 12.8.2009/27317 RG)   Bu Yönetmelik, yurt dışındaki ilköğretim ve ortaöğretim kurumları ile uluslararası okullarda öğrenim görenlerin denklik işlemi ile ilgili iş ve işlemleri kapsar. Dayanak Madde 3 —   (Değişik : 12.8.2009/27317 RG)   Bu Yönetmelik, 30/4/1992 tarihli ve 3797 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunun