Ana içeriğe atla

ASSESSING THE LANGUAGE LEVEL OF ESOL EFL STUDENTS

Assessing the language level of ESOL EFL students


Many new teachers are uncertain how to assess the language level of ESOL-EFL students and this can certainly be a difficult thing to do accurately. In order to establish this it is often necessary to run a placement test of some sort so that students end up in the right class working with other ESOL-EFL students at about the same level. However, this is not always an easy thing to get right and a poorly devised placement test can end up doing a poor job of placing students in the best class for them. We cannot go through the complexities of testing here but it may be helpful here to provide a summary of the various levels, and in this case it is a summary prepared by the Council of Europe. It is called the Common Reference Levels: global scale and it applies to all people learning any new language.
Proficient userC2Can understand with ease virtually everything heard or read. Can summarise information from different spoken and written sources, reconstructing arguments and accounts in a coherent presentation. Can express him/herself spontaneously, very fluently and precisely, differentiating finer shades of meaning even in more complex situations.
 C1Can understand a wide range of demanding, longer texts, and recognise implicit meaning. Can express him/herself fluently and spontaneously without much obvious searching for expressions. Can use language flexibly and effectively for social, academic and professional purposes. Can produce clear, well-structured, detailed text on complex subjects, showing controlled use of organisational patterns, connectors and cohesive devices.
Independent userB2Can understand the main ideas of complex text on both concrete and abstract topics, including technical discussions in his/her field of specialisation. Can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. Can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
 B1Can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered in work, school, leisure, etc. Can deal with most situations likely to arise whilst travelling in an area where the language is spoken. Can produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest. Can describe experiences and events, dreams, hopes and ambitions and briefly give reasons and explanations for opinions and plans.
Basic userA2Can understand sentences and frequently used expressions related to areas of most immediate relevance (e.g. very basic personal and family information, shopping, local geography, and employment). Can communicate in simple and routine tasks requiring a simple and direct exchange of information on familiar and routine matters. Can describe in simple terms aspects of his/her background, immediate environment and matters in areas of immediate need.
 A1Can understand and use familiar everyday expressions and very basic phrases aimed at the satisfaction of needs of a concrete type. Can introduce him/herself and others and can ask and answer questions about personal details such as where he/she lives, people he/she knows and things he/she has. Can interact in a simple way provided the other person talks slowly and clearly and is prepared to help.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tesol sertifikası hakkinda bahsedilenler

Intesol sertifikası ile milli eğitimde çalışmak mümkün mü bilginiz var mı acaba? lupelis isimli üyeden alıntı Intesol sertifikası ile milli eğitimde çalışmak mümkün mü bilginiz var mı acaba? Benim öğrendiğim kadarıyla devlette çalışamıyorsunuz bu sertifikayla ama meb'e bağlı özel dershanelerde çalışabiliyorsunuz. yurt dışındaki geçerliliğini merak ediyorum ben. yurt dışında geçerli deniyor ama tercih sebebi olacak kadar prestijli midir değil midir? bu sertifikaların en prestijli, en tercih edilenleri nerelerden alınır bilen varsa bilgilendirebilir mi bizi ?  bir de yine bilen varsa CELTA hakkında biraz daha bilgi verebilir mi acaba, teşekkürler unutmadan, son bir soru! TESOL sertifikası alınca TEAL,TESL...gibi sertifikaların tümünü almış mı sayılıyoruz, bilen var mı?   syntaxx said:13-03-13 17:33 arkadaşlar forumda diğer bir sayfada yazmıştım, şimdi burayı görünce aynısını buraya da kopyalayıp yapıştırayım dedim. milli eğitim denkliği ile alakalı, biliyorsunuz artık özel ku

Celta, Delta ve Tesol Sertifikaları hakkında

Yurtdışında Celta, Delta ve Tesol Sertifikaları hakkında detaylı bilgiler; CELTA  (Certificate in English Language Teaching to Adults), Cambridge Üniversite tarafından onaylı İngilizce öğretmenliği alanında en bilinen ve yaygın sertifikadır. Ana dili veya ikinci dili İngilizce olan öğretmen ve öğretmen adaylarına uygulamalı olarak yurtdışındaki çocuk, genç ve yetişkinlere öğretmenlik yapma fırsatı tanır. CELTA  (Certificate in Teaching English to Adults Speakers of Other Languages) , yetişkinlere ingilizce eğitimi verecek öğretmenler için düzenlenen bir sertifika programıdır. Programa anadili İngilizce olmayan İngilizce Öğretmenleri katılabilir. Program genel hatları itibariyle az tecrübesi olan veya elinde öğretmenlik sertifikası(formasyon) bulunmayan adayları da kapsar. 54 ülkede 286 onaylı  CELTA  merkezi vardır. Her yıl yaklaşık 10000 kişi bu eğitimi almaktadır. Kurs süresi 4 haftadır. Kurs süresince 6 saat farklı seviyelerdeki öğrencilere ders verirsiniz. Kurs sonunda h

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI DENKLİK YÖNETMELİĞİ

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI DENKLİK YÖNETMELİĞİ Resmî Gazete   : 5.3.2004/25393 Tebliğler Dergisi : NİSAN 2004/2559 Ek ve Değişiklikler: 1) 8.9.2004/25577 RG EYLÜL 2004/2564 TD 2) 23.2.2005/25736 RG 3) 12.8.2009/27317 RG EYLÜL 2009/2624 TD 4) 15.03.2011/27875 RG NİSAN 2011/2643 TD BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç Madde 1 —   (Değişik : 12.8.2009/27317 RG) Bu Yönetmeliğin amacı, yurt dışındaki ilköğretim veya ortaöğretim kurumları ile uluslararası okullarda öğrenim görenlerin denklik işlemlerinin yapılmasına ilişkin iş ve işlemleri düzenlemektir. Kapsam Madde 2 —   (Değişik : 12.8.2009/27317 RG)   Bu Yönetmelik, yurt dışındaki ilköğretim ve ortaöğretim kurumları ile uluslararası okullarda öğrenim görenlerin denklik işlemi ile ilgili iş ve işlemleri kapsar. Dayanak Madde 3 —   (Değişik : 12.8.2009/27317 RG)   Bu Yönetmelik, 30/4/1992 tarihli ve 3797 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunun